轉載文章已被本站追蹤,公開轉載請註明網址出處,否則會追究喔。 http://0800happy.com/archives/2835

2018年3月21日 星期三

奧修成道日


今天是奧修成道日,打開好友從普那為我帶回來的新Mala,看著奧修的照片,有一份深深的連結和感動,是七年前第一次戴上Mala時沒有的。
七年前的日本311大地震,從電視上看見人們微小的身影被海嘯追趕最終吞噬的畫面,讓原本搖擺不定的我終於醒悟,生命無常,根本沒有時間再等待,於是兩天後我有了第一場門徒慶祝,成為Ma Deva Ajara
七年的門徒生命,有過狂喜與狂悲,有過高山和低谷,但是師父的氣息總是在我的身邊,指引著我,讓我有勇氣面對自己的脆弱和絕望。
去年在義大利,我的內在男人也終於臣服在奧修的面前,成為一個門徒。目前我感覺Deva已經不適合我的能量,去掉Deva後,我會保留這個位置直到男人找到適合他的名字,昨天他告訴我他並不在意。不過我還是很樂意保有這份未知的空白,讓適合他的自行浮現。
去年在Miasto,某天清晨我獨自一個人,穿越白霧迷茫的樹林,要到大佛堂做動態。我的腳踩在碎石上,突然之間,一陣感動襲來,我走了那麼遠,而我在這裡。
師父就像是一首無法重述的詩,無法告訴別人這首詩的美,這首詩的感動。我只能說,我多麼感謝師父的成道,他的成道,為我的漫漫長夜,帶來了真實的光亮。

Namaste Osho. 🌹
~Ma Ajara

----
Today is the day Osho was enlightened.
I opened my new mala my dear friend brought for me from Puna. I'm so moved when I looked at the Osho photo in the mala. A feeling which I didn't have seven years ago when I wear my first mala.
Seven years ago, there is a big tsunami in Japan. I watched TV, and saw so many people running from the big wave yet eventually swallowed by the ocean. I woke up and realized there is no more time to wait. Life is changing all the time. So two days later, I had my sunyasin celebration and became Ma Deva Ajara.
For the past seven years as a sunyasin, life is up and down dramatically, but Osho is always there, guiding me, giving the courage to face my vulnerability and frustration.
Last year when I was in Italy, my inner man finally surrender with Osho, and became a sunyasin. (Something I'm rally happy for.) Now I feel "Deva" does not fit my energy anymore. So now I let go of this part and keep this blank until my inner man find his name. Yesterday he said he doesn't mind actually, yet I'm still happy to keep this unknown blank for him, until the right name comes.
Last year when I was in Miasto, one day morning I was walking through the foggy path to the Buddha Hall for meditation. All of a sudden, I was so touched, I have journeyed so far, and now I'm hear...
Master is just like a poem you can't re-tell. you can't tell others how beautiful it is, or how touched you are. All what I can say is I thank for the enlightenment of Osho. Because of his enlightenment, I have light in my long night.

Namaste Osho.
~Ma Ajara

沒有留言:

張貼留言